Producción científica de los miembros del grupo
Libros
Capítulos de libro
- Colonial conflict and imperial rivalries in the Americas [2019]
- Translation and culture in mainstream media and journalism [2018]
- On the reception of mobile content: New challenges in audiovisual translation research [2018]
- Discourse analysis, pragmatics, multimodal analysis [2018]
- Comparative history [2018]
Artículos
- Journalistic translation research goes global: theoretical and methodological considerations five years on [2020]
- Gatekeeping, ideological affinity and journalistic translation [2020]
- Translation studies and the ethics of publishing [2019]
- Translation, a Tudor political instrument [2019]
- Swearing and the vulgarization hypothesis in Spanish audiovisual translation [2019]
Tesis
- Creencias del futuro maestro de inglés sobre su formación lingüística y metodológica y su autoeficacia docente. El caso de la Universidad de Oviedo [2017]
- Aprendizaje integrado de lengua inglesa y contenidos en Educación Primaria: Análisis del logro y desarrollo de contenidos científicos del alumnado mediante AICLE;Content and Language Integrated Leaming in Primary Education: Analysis of the Achievement and Development of Scientific Content of Students through CLIL [2017]
- El folleto médico como género. Estudio contrastivo inglés-español [2015]
- La traducción de los textos jurídico-económicos del inglés al español. El Peticionario como determinante del Skopos [2014]
- El enfoque metodológico CLIL (Content and language integrated) en la Enseñanza Primaria : estudio comparativo de su implementación en un centro bilingüe y en un centro con sección bilingüe [2013]
Ponencias
- English-Taught Programmes In European Higher Education: A Challenge To Diversity Or An Opportunity To Integrate Language And Content Learning? [2017]
- English-Taught Programmes In European Higher Education: A Challenge To Diversity Or An Opportunity To Integrate Language And Content Learning? [2017]
- Medical brochures translated into English in Spain [2015]
- Using Augmented Reality and m-learning to optimize students performance in Higher Education [2012]